Veckans video handlar om hur man som naturfotograf kan sprida sina bilder på ett annat sätt än genom sociala medier. Detta genom att använda nyhetsbrev för att nå ut till en dedikerad publik som aktivt har valt att prenumerera. Det finns fördelar med nyhetsbrev jämfört med sociala medier, där algoritmer styr vilka som ser ens innehåll. Jag föreslår användningen av MailChimp.com som en plattform för att skapa och skicka nyhetsbrev. Dessutom ger jag dig tips på hur man samlar in e-postadresser från intressenter och vad man kan inkludera i nyhetsbreven, som bilder, textuppdateringar och eventuella tips och råd.
Anmäl dig till nyhetsbrevet.
Fotoinspiration och bevakning av fotoresor & workshops, varje vecka.
Fröstad naturfoto använder Get a newsletter som hanterar nyhetsbrev och prenumerationer. Genom att skicka in din e-post till nyhetsbrevet godkänner du samtidigt att din e-post skickas till Get a newsletter för behandling. Du kan när som helst välja att avsluta din prenumeration på nyhetsbrevet genom att klicka på avsluta prenumeration längst ner i varje mailutskick. Get a newsletter skickar inte vidare dina uppgifter till tredjepart, är ett svenskt företag och har servrar inom EU. Här kan du läsa mer om deras integritetspolicy.